уторак, 4. јун 2013.

Koh od Griza

U svom životu  kojeg sada živim pročitala sam na hiljade knjiga. 

Slova sam naučila već sa pet godina i od tada sam svakodnevno ulazila u živote ljudi, sudbina istorijskih događaja , tužnih priča i veselih zgoda.

Čitala bajke, pesme i romane.
I to:
O muškarcima koji su iskreno voleli bludnice. O ženama koje su gubile glavu za muškarcima
bez nogu i ruku.

O lažnim sinovima, vanbračnoj deci i nesretnim kćerima.
Tajnim putovanjima.

Borbama zmajeva i fauna.
Drveću koje hoda.

Vojnicima i njihovoj hrabrosti. 
Ludoj smelosti vitezova i zveketu njihovih oštrih mačeva.

O časti i poštenju malih običnih ljudi koji su imali dušu i veliko srce a nisu imali prebijenog
"dinara".
O patnjama.
Sreći i suzama radosnicama.

O ljudima koji su se razlikovali od svakodnevice..
O ukalupnjenim ljudima koji su samo životarili.

O drugačijim predelima.
 Mojim  herojima i idolima.....


Ali moja priča. Biserima bačenim pred svinje.

Moja priča je bila  tako bleda. 
Tonula je sa površine na dno.
Svedočila o ljudskoj  prosečnosti.Surovosti.

Bila je sve ali ni malo nesto posebno i drugačije.

Bila je tako realno ukalupljena. 

Takva kakva treba da bude kao i svaka druga kod drugih ljudi.

A ja sam se nadala. Zaista nadala da ce biti nesto posebno. Drugačije
Da ljubav i prijateljstvo pobeđuje. Istrajava i bori se.

Da se uvek posluša srce.

Moja priča je u stvari bila tako savrseno nesretna.

*Moja baka  je imala lek za svaku moju boljku. Žao mi je što moramo da odrsatemo a samim tim i gubimo osobe koje volimo. To boli i nekada se osečate tako sami.
Moja baka je uvek ali bas uvek imala pravu reč za prave stvari. 
Uvek je imala odgovor.
Nikad pitanje.
Uvek je imala smirenje.
Osećaj kada se njena  ruka  spušta na  kosu i rame nema cenu.


Tešila me je ne samo rečima nego i hranom.

Zato i danas meni hrana daje moć da zaboravim. Da ne mislim ni na šta ružno.

Dovoljno je da samo spustite kašiku u tepsiju mekanog sočnog koha od griza....
Zamrljate vrhove usana mlekom....

Bakin Koh od griza na starinski način





Potrebno je:
6 belanaca
6 žumanaca
6 kašika kristal šećera
kesica vanil šećera
8 punih kašika-jelovnih griza
malo narendane korice limuna. U svako jelo koje se pravi od ovako oporijih sastojaka, mora se dodati malo narendane korice limuna.

Za preliv:
1l mleka
2 kašike kristal šećera
kesica vanil šećera
ili šipka vanile




Priprema:


Mikserom umutiti belanca u čvrst sneg pa dodati šećer i vanil šećer i umiksati u čvrst šam.
Potom umešajte žumanca, potom griz i koru od limuna.
Ja sam ovaj zadnji postupak mešala kulinarskom žicom.
Pleh nauljite i pospite brašnom pa zatim izlijte tetso.
Pecite na 180C oko 30 minuta.
Potom zagrejte mleko sa šećerom i vanil šećerom i tako vruće prelijte preko tetsa.
Najbolje poslužiti kada se dobro rashladi.


3 коментара:

  1. Baš je dobar ovaj koh. Moja baka je uvek pravila sa pšeničnim brašnom, i to nije baš mnogo lepo kad se "smoči" :-P Sa grizom je pun pogodak :-)

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Vera na isprobavanju i na linku kod mene. Trebalo bi češće da se vraćamo osnovama, onim bazičnim lepim i jeftinim receptima.

    ОдговориИзбриши
  3. Slican kolac kao Tri lece samo sto mena karamel.
    Moja mama je pravila isti kolac samo agda je bila voda secer m, sok od limuna i vanila secer.

    ОдговориИзбриши